BELGELENDİRME
ISO Yönetim Sistemleri
-
ISO 9001, Kalite Yönetim Sistemi’nin kurulması esnasında uygulanması gereken şartları tanımlayan ve belgelendirmeye esas teşkil eden standarttır.
Müşteri beklentileri, ihtiyaçları ve mevzuat şartlarını karşılama yolu ile müşteri memnuniyetinin artırılmasını öngören dünyaca kabul görmüş bir kalite yönetimi sistemi biçimidir.
ISO 9001 Kalite Yönetim Sistemi’nin Faydaları Nelerdir?
· Kuruluştaki müşteri şikayetleri azalır, müşteri memnuniyeti ve bağlılığı daha da artar.
· Müşteri ilişkilerine odaklanan kuruluştaki müşteri şikayetleri azalır, müşteri memnuniyeti ve bağlılığı daha da artar.
· Müşteri istek ve beklentilerini ön planda tutarak, daha iyi ürün tasarımı sağlar.
· İyi tasarım ve planlama, işlem maliyetlerini azaltır.
· Kalite problemlerinden kaynaklanan kalitesizlik maliyetlerini minimuma indirir.
· Faaliyetlerin daha iyi planlanması, sorunların daha hızlı çözülmesi ile etkin bir yönetim sağlanmış olur.
· Bu şekilde yönetim, tüm boyutlarıyla işletmesini daha net kontrol altında tutar, daha sağlıklı kararlar verir.
· Tüm sorunlar sistematik şekilde analiz edileceğinden, işletmede sürekli bir gelişme olur.
· Çalışanların faaliyetlere katılımı sağlanır, motivasyon ve çalışma heyecanları artar.
· Her alanda sürekli iyileştirme ile kalifiye eleman oranı artar.
· Departmanlar arası problemlerin çözümünde sistematik yaklaşım, verimliliği artırır.
· Süreçler ve fonksiyonlar arasındaki tanımlanmış işleyiş, organizasyon içinde sağlıklı bilgi akışı sağlar.
· Kuruluşun kalite imajı güçlenir, müşterilerin güveni artar.
· Yeni pazarlara açılma imkanı sağlayarak, rakipler ile olan farkı artırır.
· Sistematik ve yönetsel bir altyapı kurarak kurumsallaşma yolunda bir adım daha ileriye gidilmesini sağlar.
· Kurumsal kimlik, istikrarı da beraberinde getirir.
-
ISO 14001 Nedir?
ISO 14001 Çevre Yönetim Sistemi, her türlü üretim sektöründe, ürünün ilk aşamasından tüketiciye sunulmasına kadar geçen her adımda çevresel etkilerin dikkate alınarak üretimin gerçekleştirilmesini sağlayan sistematik bir yaklaşımdır.
ISO 14001 Faydaları Nelerdir?
· Ulusal ve uluslararası yasal mevzuatlara uyum sağlanır.
· İzin ve yetki belgelerinin alınmasını kolaylaştırır.
· Ulusal ve uluslararası alanda itibar kazandırır.
· Çevre etkilerinden kaynaklanan maliyetler düşer.
· Doğal kaynakların etkin kullanımı sonucunda masraflar azalır verimlilik artar.
· Müşteriye, çevre yönetimi için bir yükümlülük altına girildiği güvencesinin verilmesiyle, müşteri güveni artar.
· Mesuliyetle sonuçlanan olayları azaltır dolayısıyla mali sorumluluk sigortası maliyetlerini düşürme potansiyeli sağlar.
· Şirket faaliyetlerinden kaynaklanan kirlilik, kaynaktan başlayarak kontrol altına alınır ve kirlenme azaltılır.
· Potansiyel tehlike durumlarının belirlenmesi sayesinde acil durum ve kazalara karşı hazırlıklı olunduğundan kayıpla sonuçlanan olaylarda azalma görülür.
· İşyeri kalitesinin dolayısıyla işçi moralinin yükselmesi sağlanır ve işletmeye bağlılık artar.
· Personele verilen eğitimler sayesinde çalışanlarda çevre bilincinin artması sağlanır.
· Yeşil üretim süreçlerinin önemli olduğu pazarlara girmeyi kolaylaştırır.
-
ISO 50001 Nedir?
ISO 50001 Enerji Yönetim Sistemi Standardı, organizasyonların enerji verimliliğini yükseltmek için gerekli olan, süreç ve sistemleri oluşturmalarını, bu süreç ve sistemlerin uygulanmasını ve sürdürülebilirliğini sağlamaktadır. Standart tüm enerji türlerini kapsar.
ISO 5001 Faydaları Nelerdir?
Kuruluşlar artan maliyetlere karşı tepki olarak enerji tasarruf önlemleri uyguladıklarında, yapılan yatırımla enerji maliyetlerinde tasarruf sağlanabilir.
· Düşük sera gazı (GHG) emisyonları ve karbon · Enerji verimliliği hedeflerine uygun bir kurum yapısı oluşturmak
· Müşteriler ve tüketiciler arasında iyileştirilmiş kurumsal imaj ve güvenilirlik
· Sistem tasarımından işletme ve bakıma kadar bilgilendirilmiş karar verme süreçleri
· Her seviyedeki personel arasında artan enerji bilincinin oluşması
· Gelişmiş operasyonel verimlilik ve bakım uygulamaları
-
OHSAS 18001 / ISO 45001 Nedir?
Yakında OHSAS 18001 standardının yerini alacak olan ISO 45001 standardı, genel yapısı itibariyle, çalışanların iş sağlığı ve güvenliğini artırmaya ve iş kazalarını ve meslek hastalıklarını düşürmeye yönelik işletmelere bütünsel bir bakış açısı kazandıran yeni bir standarttır.
OHSAS 18001 / ISO 45001 Faydaları Nelerdir?
· İş yerlerinde ölüme, hastalığa, yaralanmaya, hasara ve diğer kayıplara sebebiyet veren istenmeyen olayların büyük ölçüde engellenmesini sağlar.
· Çalışanların motivasyonunu ve katılımını arttırır, kuruma güven duymalarını sağlar.
· İş kazaları ve meslek hastalıkları sebebiyle oluşabilecek iş ve iş gücü kayıplarını en aza indirger.
· İş performansının artırılmasının sağlanması.
· Diğer işletmeler ya da müşterilere karşı duyarlı, sorumlu bir imaj yaratmak.
-
ISO 27001 Nedir?
Değerli bilgi ve varlıkların yönetilmesini ve korunmasını sağlayan belgelendirme ve yönetim türüdür.
Kuruluşların en önemli değerlerinden birisi olan bilginin kaybedilmesi halinde telafisi olmamaktadır ve parasal karşılığı yoktur. Bu nedenle bilginin her kurum ve kuruluş için korunması, gizlenmesi ve saklanması çok önemlidir.
ISO 27001 Belgesi alma zorunluluğu olan sektörler;
· İnternet servis sağlayıcıları
· Bilişim sektöründe faaliyet gösteren ayrıca kamu ihalelerine girmek isteyen yazılım firmaları
· Elektronik haberleşme şebekesi sağlayan ve işleten firmalar
· Gümrük işleri süreçlerinin kolaylaştırılmasını isteyen ihracatçı firmalar
· E-fatura özel entegratör yetkisi almak isteyen kuruluşlar
· Sanal olarak mobil şebeke hizmeti veren kuruluşlar
· Sabit telefon hizmeti veren kuruluşlar
· Mobil telefon hizmeti veren firmalar
· İmtiyaz ve/veya görev sözleşmesi imzalayan firmalar
· Uydu haberleşme ve/veya alt yapı işletmeciliği hizmeti veren firmalar
Faydaları;
· Fazla iş yükü ve zamandan tasarruf sağlar
· Riskleri en aza indirir
· Bilgi varlıklarına erişimin korunmasını sağlar
· Rekabet avantajı sağlar
-
ISO 22000 Nedir?
ISO 22000 Gıda zincirinde yer alan kuruluşların, gıdanın tüketim anında güvenli olmasını sağlamak ve gıda güvenliğine yönelik olan tehditleri kontrol altına almak için gerekli şartları kapsayan bir yönetim sistemi standardıdır.
Faydaları Nelerdir?
· Ürün güvenliğine olan güvenin artması
· İyileştirilmiş hizmet kalitesi
· Müşteri memnuniyetinin teyidi
· Pazarda güven kazanma
· Rekabet gücü
-
ISO 37001 Nedir?
ISO 37001 Ekim 2016 da ISO tarafından yayınlanan bir yönetim sistemi standardıdır. ISO 37001 standardı kuruluşların yolsuzlukla mücadele programlarına katkı sağlamak adına bir yönetim sistemi mantığında yolsuzlukla mücadele sistemini kurmak, uygulamak, sürdürmek ve iyileştirmek için tasarlanmıştır.
Faydaları;
· Yasadışı eylem ve görevi kötüye kullanma riskini azaltır,
· Marka itibarının zedelenmesine karşın güven sağlar.
· Kuruluşun itibarını korumak
· Güven teşkil etmek
Kimler için gerekli?
Büyük, orta ve küçük işletmeler
Kamu, özel sektör ve gönüllü kuruluşlar
-
ISO 22301 Nedir?
Bu standart iş sürekliliğinin oluşturulması, uygulanması, izlenmesi, gözden geçirilmesi, sürekliliğinin sağlanması ve iyileştirilmesi için risk yaklaşımını esas alan bir yönetim sistemi standardıdır.
Faydaları nelerdir?
· Müşteri güven ve memnuniyet derecesini arttırır.
· Kriz zamanlarında kritik fonksiyonların her zaman çalışmasını temin eder.
· Olayların etkisini minimize eder.
· Rekabet gücü
-
ISO 10002 Nedir?
Bu yönetim sistemi, müşteri şikayetlerine neden olan konuları belirlemeye yardımcı olur. Müşteri şikayetlerini daha verimli bir şekilde yönetmek için yönetim araçları sunar ve geri bildirime açık olan etkin bir müşteri memnuniyeti sistemi inşa etmek için kullanılır.
ISO 10002 standartlarını sistemine adapte eden bir firma, şikayetleri yönetme sürecinde aşağıdaki hususlar kapsamında faaliyetlerini sürdürür:
· Müşteri şikayetlerini önemseyerek geri bildirime açık müşteri odaklı bir sistem yaratmak
· Şikayetleri hızlı bir şekilde çözüme kavuşturarak müşteri memnuniyetini arttırmak
· Daha iyi hizmet verme adına ürün ve müşteri hizmetini geliştirmek
· Müşterilerin ihtiyaç ve beklentilerini daha yakından tanımak ve karşılamak
· Müşterilerine daha iyi hizmet vermek için personel eğitimlerini aksatmamak
· Müşterilerin talep ve şikayetlerini daha rahat iletebilmesi adına pratik iletişim kanalları oluşturmak
· Şikayetlerin analiz edilmesi için ölçme ve değerlendirme süreçlerini zorunlu kılmak
ISO 10002, bu hususlar kapsamında işletmelerin iş aksiyonları almalarını sağlar. Bu doğrultuda çalışmalar yapan işletmeler;
· Müşterileri ile bağlılığını arttırır.
· Sektördeki prestijini yükseltir.
· Müşteri şikayetlerini azaltır.
· Müşterilerini fazlasıyla önemsediğini belli ederek müşteri memnuniyeti oluşturma kapsamında ciddi adımlar atar.